אימון כושר אישי

ראשית בואו ונבהיר כי, אימון כושר אישי הוא אימון בו המאמן/ת מגיעים איליכם הבייתה, או לחילופין אתם באים אליו, לאימון 1 על 1.

אימון אישי באופיו בעל יתרונות רבים. המתאמן הבוחר אימון אישי בוחר להיות במרכז האימון וכן בוחר לקבוע את מטרות האימון. בסופו של דבר , אימון אישי, מוכתב כמעט באופן מלא על ידי אופי המתאמן ויעדיו, הן בקצב האימון והן באופי המאמץ.

היום, אימון כושר אישי, נתפס על ידי יותר אנשים כנגיש ויעיל. אם בעבר הסטיגמא הייתה כי אימון כושר אישי מתאים רק לבעלי יכולת כלכלית גבוהה, או ל"מפורסמים", היום מבינים כי  אימון כושר אישי , כמו חליפה התפורה לפי מידה, הינו שיפור באיכות השירות שאנו מקבלים מהמדריכים.

מכיוון שהחישוב הכלכלי היום לוקח בחשבון לא רק את העלות אלא גם את התועלת. המתאמנים ה"רציניים" המעוניינים לקבל יותר בפחות זמן, ישמחו לשלם מעט יותר ולהעניק לעצמם אימון כושר אישי.

על אף, שלכאורה, יותר יקר לרכוש אימון כושר אישי ממנוי במועדון ספורט (בין 100 ש"ח ל 100 דולר לשיעור, ולעיתים יותר), הרוכש אימון כושר אישי  בטוח כי רכישה זו תשפר את התועלת של האימון ותבטיח את ההשקעה בזמן הקצוב לאימון. כלומר, ל"קצרים בזמן" זו האופציה בעלת התועלת הרבה ביותר.ֿ

מנסיוני הן באימוני כושר אישיים והן באימונים קבוצתיים, אוכל לומר כי אימון כושר אישי מתאים למתאמן המרוכז במטרותיו ובהשגתן ופחות מרוכז בהשגת הנעה והנאה מהחוויה הקבוצתית ומהשואו של המדריך/ה.

אני לא טוענת שחווית הספורט בקבוצה אינה חשובה, להיפך. שיעור קבוצתי הוא חוויה אינטנסיבית ו"כייפית". אך לקצרים בזמן המעוניינם להכתיב את יעדי תוכנית האימון שלהם  ולעמוד במרכזה, אימון כושר אישי הוא הפיתרון בעל התועלת הרבה ביותר.

לסיכום ניתן לומר כי, אמנם האימון הקבוצתי סוחף ובעל תועלת, אך בל נשכח שהוא אינו מותאם לכל מתאמן באופן אישי. וכמו שחליפה מוכנה, גם מאיכות מעולה, עדיין הולמת פחות מחליפה התפורה במידתינו המדוייקת, כך גם אימון קבוצתי (עד כמה שיהיה נוצץ ומאלף) אינו בנוי על פי מידתו האישית של כל מתאמן ומתאמן כמו אימון כושר אישי.